Saturday, March 29, 2008

Anak Kecil Main Api, DEB. Kerusi Melayu

1. Selamat bertemu kembali

2. Saya generasi anak kecil main api dan juga produk deb. Masa anak kecil main api dinyanyikan didewan SMSJ, air mata saya mengalir laju. Kawan kawan lain masih sengeh sengeh lagi ketawa. Mungkin kematangan saya agak cepat berbanding kawan kawan yg masih main guli. Itu menyebabkan airmata saya mengalir. Tapi sekarang YB YB umno lah yang membakar jari jari melayu!

3. Saya tidak sebijak mana. Dapat score agg 15 spm, tapi lepas tu diberi peluang dgn baik. Now satu contoh zaman ini, cuma tak sedap nak cerita sebab dia anak saya. Anak ini adalah hasil dari anak kelas lompat, PTS, kemudian score saja dari upsr, pmr dan spm 10A. Kemudian masuk matrikulasi score 3.71. Kemudian minta biasiswa kesana kemari. Tak dapat satu pun. Mungkin sebab bapak dia kot. Anak ini degil, disuruh minta PTPTN dia buat diam je, dia buat lengah. Terpaksa lah bapaknya support apa yg ada. Satu masa nak bayar duit Sem dia pun tak ada. Kena korek sana sini. Then selepas 18bulan, barulah dapat tawaran dari biasiswa dari baitulmal atas dasar cemerlang akademik. Itu pun dapat last minit, mungkin calon sumbat. Sebab orang lain semua dah terima surat, dia tak dapat surat. Cuma diberitahu 2 hari sebelum anugerah. So itu dia DEB style baru. Kalau anak cemerlang pun, sebab bukan UMNOputera, maka anak itu dizalimi. Saya tidak ada kabel. Saya cuma ada kefahaman dan pengertian ayat seribu dinar.

BTW, masa saya lepas SPM, skandal BMF hong kong berlaku dimana duit hilang begitu banyak hingga boleh diatur meliputi semenanjung malaysia.

4. Tiba tiba ramai tersentak. Melayu dah kurang kerusi. Yg dimarah ialah PAS, PKR, DAP. Bagi kami pula, kami yg memperjuangkan keadilan, ketelusan, pembaziran, korupsi,kenapa yang kena marah. Kenapa kalian yg marah dengan kerusi umno yg berkurangan tidak bangun lebih awal. Kenapa kalian tidak sentap dan sentak kerusi kerusi empok YB YB UMNO itu terlebih dahulu. Kenapa tidak dibaling batu, kereta kereta besar menjalar mereka. Kenapa diberi majoriti terlalu besar pada 2004. Kenapa tidak ada orang umno demo di istana datuk Z.

KENAPA TUNGGU KAMI dibelasah, dipenjara, disembur dgn kimia, baru kalian tersedar bahawa kuasa melayu dah berkurangan. Orang melihat ada darah dikepala hanya semata mata mahu mengatakan kenaikan minyak adalah keterlaluan. Dan mereka inilah yg memberi undi kepada kami. Kenapa marah orang yg memberi undi kepada kami. Darah member yg kena itu tidak sia sia.

Kenapa pula jadi macam pemimpin umno penang, yg tersentak, yg tiba tiba susah dapat kontrak, bangun mengatakan itu dan ini. Berpuloh tahun umno punya say di penang, tapi kemana perginya agenda melayu hingga melayu terpinggir di penang.

Having said that, kami menyedari undi yg dapat adalah undi tidak kekal dan undi protes. So kalau kalian pejuang melayu jgnlah bimbang sgt. 4 tahun tak lama. kalau kami buruk, tendang kami jauh jauh. tapi jangan pulak kalau kami baik, tapi kerana totok kepada umno kalian masih undi umno. Di dunia kalian lepas tapi diakhirat kalian kena menjawab kerana masih memilih mereka yg tidak ada akhlaq islam.

5. Adakah kalian pencinta melayu terlalu lalai dengan kerusi empok dan hawa dingin pejabat kalian? Maka setelah berubah, maka baru kalian tersentak. Now, kalian hanya perlu bersabar selama 3-4 tahun. Kalau melayu makin kurang masuk universiti, atau melayu tak dapat kontrak then tendang Barisan Rakyat BR nanti. Tapi pastikan BN itu juga bertukar. Kalau BN itu masih lagi pelahap macam sekarang then bagaimana. Kalau Rosmah itu control bagai nak rak macamana. Malam tadi seorang rakan yg dapat kontrak di Mindef, dah nak sign, tapi sebab kroni rosmah tak dapat, then cancel semua. Kalau semua ini tak bertukar then jangan terperanjat BN UMNO kesayangan kalian akan kena tendang keluar oleh org lain.

Ini masa BN nak buat cleanup rumah mereka. tapi sape yg nak clean up? Najib?...wahhhh nangis i. Muhyiddin? bukan ke muhyiddin pengkhianat org johor. sebut sape lagi yg boleh menjunjung perjuangan melayu itu. Kalau abg ipar saya berumur 75 tahun, totok umno, tiba tiba mengundi lain pada kali ini apa ceritanya !!! Itu menunjukkan pejuang melayu yg kalian harapkan telah menjadi HAMPAS KELAPA. Kalian perlu mencari pejuang ISLAM MELAYU yg baru. Bukan pejuang perut. Bukan Pejuang Kontrak. Bukan bila dapat pencalonan YB, dia nampak kekayaan.

6. Kata tok guru nik aziz,kalau betul islamnya umno itu, then tak perlu PAS. Kalau setakat nasionalis melayu yg tak ada aklaq islam, ianya hampir sama dgn jahiliyah arab yg nasionalis. Pergi cari dalam quran, negara yg barakah. Belajar dan tambah ilmu islam. Kalau tak tingkatkan ilmu dan amal islam, maka pemimpin macam najib itu lah layaknya kita dapat. Saya tak pasti kalau PM baru beristerikan rosmah akan membawa negara ini kepada negara barakah. Najib memang smart, tapi kita takut rosmah lagi rakus dan smarter.

No comments: