Saturday, August 8, 2009

Himpunan Aman 7: Memperjuangkan Hak Palestin.

Kuala lumpur telah menyaksikan beberapa perarakan memperjuangkan hak palestin. Antara perarakan aman yg panjang dan lama adalah perarakan dari kampong baru kemudian ke jalan belakang KL convention centre melalui depan tabung haji dan u turn kearah kedutaan amerika. Satu kumpulan lagi berarak dari masjid klcc ke kedutaaan british sebelum masuk kea rah kedutaan amerika.

Polis pada hari itu bertindak menjaga rakyat. Maka lalu lintas dikawal. Tidak ada tembakan gas dan air asid FRU. Tidak adakan lilihan airmata, tekak tercekik pada hari itu. Ini kerana pihak polis bertindak menjaga rakyat dan bukannya bertindak menyerang rakyat.

Dalam kata lain, polis bertindak mengikut mood PM, Menteri KDN dan ketua ketua polis pada hari itu. Kalau pada mereka boleh, terutama isu international maka serangan kepada rakyat tidak dibuat. Jika pada hari itu boleh menggugat BN, maka serangan kepada rakyat perlu dibuat.

Itulah sikap polis yang dibayar gaji oleh rakyat. Mereka seronok menyerang dgn mghantar gas dan air FRU, dan juga memukul, menggari rakyat untuk memuaskan tuan tuan mereka.

Semoga Najib, hishamudin dan ketua ketua polis yang menyerang rakyat akan tercekik cekik disaat kematian mereka supaya mereka dapat merasakan kepedihan dan rasa tercekiknya kerongkong rakyat sebelum mereka mati.

No comments: